Lekker slapen? 10 Tips.

Door admin | 13:19

Bij NH Hoteles hebbenw e verstand van slapen. Eigenlijk is het een van onze favooriete onderwerpen. Maar we weten ook dat er gasten zijn die minder makkelijk in slaap kunnen komen. Daarom hier een aantal nuttige tips om een goede nachtrust te genieten.

’s Middags geen caffeïne

En dat betekent niet allen dat je geen koffie meer moet drinekn. Caffeïne zit namelijk ook in chocolade, tea en sommige frisdranken. Hoeveel je kunt consumeren zonder last te krijgen is per persoon verschillend. Probeer het eens een paar dagen uit met minder carffeïne en je zult merken wat het verschil is.

Neem een lekker warm bad

Het verlagen van je lichaamstemperatuur na een warm bad maakt je slaperig. Daarnaast werkt een bad ook heerlijk ontspannend. Probeer het uit, en je zult zien dat het helpt.

Drink iets warms voor je gaat slapen

Net zo als bij een warm bad zorgt het afkoelen van het lichaam er voor dat je je slaperig gaat voelen. Maar dus geen koffie of thee vanwege de caffeïne, maar bijvoorbeeld een glas warme melk.

Niet roken of alcohol drinken voor je naar bed gaat

Hoewel je van alcohol in slaapt valt, zul je merken dat je vaak ’s nachts wakker wordt, en dat je veel minder goed uitrust. Nicotine stimuleert je juist in plaats van dat je er slaperig van wordt. Kortom: Geen alcohol of een sigaret voordat je gaat slapen.

Luister naar muziek

Muziek helpt je om te ontspannen. Maar let dus wel op dat je geen hele harde muziek draait, want daarvan blijf je juist weer wakker. Rustige achtergrondmuziek is een goed hulpmiddel om de slaap te vatten.

Haal diep adem

Des te onspannender je bent, des te beter je in slaap kunt komen. Haal daarom voordat je gaat slapen een aantal keer diep adem, en je zult zien dat je sneller inslaapt.

Slaap op je rug

Op je rug slapen is het beste voor je lichaam. Het geeft jouw organen de ruimte om naar hun oorspronkelijk positie terug te gaan. Hierdoor wordt je ’s ochtends minder moe wakker, en heb je minder of geen last van pijntjes.

Zorg voor de juiste temperatuur

Niet te warm, en niet te koud is het devies. Hoewel een warme kamer lekker aanvoelt, slaap je er niet beter door. Een frisse kamer is het beste, maar als het hard vriest, kun je je raam beter niet helemaal open zetten, want door de afkoeling van je lichaam wordt je juist wakker.

Geen televisie en geen boek

Hoewel je het waarschijnlijk lekker ontspannen vindt om nog een paar bladzijden te lezen voordat je gaat slapen, worden de hersenen gestumleerd, en zal de slaap minder snel komen.

Kun je niet slapen? Sta dan op!

Kun je na een half uur tot een uur nog niet slapen, blijf dan niet liggen woelen, maar sta op. Ga even iets doen, en je zult zien dat je in ee mum van tijd juist moe wordt, waardoor de slaap sneller komt.

sleeping

"Heb slaap"

 
  • geplaatst door jen | 18 januari 2010, 20:53,

    Super advice 🙂

     
  • geplaatst door karl | 28 januari 2010, 12:52,

    love the sleeping guy!

     

Schreiben Sie einen Kommentar

Uw e-mailadres wordt nooit gepubliceerd noch gedeeld. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

*
*